Zwolse theaters

Twee theaters, één gezicht

Vraag en doelstelling
Hoe bereik en inspireer je meer bezoekers? Hoe haal je deze vaker naar het theater? Soms laagdrempelig, soms chique en uitgebreid. Op welke wijze communiceer je eenduidig vanuit twee verschillende theaters - met elke hun eigen merkwaarde, propositie en locatie?
Het antwoord op deze complexe vraag moest worden gezocht middels een herpositionering van het Odeon De Spiegel theater. 
Dit resulteerde in een nieuwe naam - Zwolse theaters - een nieuwe huisstijl en nieuwe communicatiemiddelen waarmee beide theaters zich afzonderlijk, maar ook in duidelijke relatie met elkaar, sterk kunnen profileren. 

Typografie

Voor visuele voorstellingspromotie (bv. op abriposters en binnen advertenties) is een eigen font ontwikkeld, genaamd Zwolse theaters. Dit font is bedoeld ter ondersteunening van het huisstijlfont, de Basic Commercial LT Std.

promotiemiddelen

Een voorstelling in Theater De Spiegel of Schouwburg Odeon wordt visueel onder de aandacht gebracht met een mooi geënsceneerd beeld dat de sfeer van de voorstelling uitademt. De informatie m.b.t. de voorstelling wordt qua kleurgebruik stijlvol en in harmonie met het voorstellings-beeld geplaatst. Zodat een krachtig beeld ontstaat dat niet alleen mooi is, maar ook krachtig communiceert.

Twee theaters met elk hun eigen identiteit. Theater De Spiegel staat voor een chique avondje uit. Middelen stralen dit uit door gebruik van beeld in kleur in combinatie met sfeervolle kleuren. Een voorstelling in Schouwburg Odeon is laagdrempelig, ‘in your face’. Deze sfeer benadrukken we door het gebruik van zwart-wit beelden in combinatie met harde, felle kleuren. 

Wat hebben we gedaan

  • Strategisch advies
  • Merktransitie
  • Huisstijlontwikkeling
  • Campagnes en seizoenslanceringen
  • Verschillende drukwerkuitingen

Meer weten?

Martijn van Goor
Martijn van Goor, Creative director
E. martijn@viesrood.nl
T. 038 - 750 12 62

Kijk verder